Ir para conteúdo
Fórum CódigoFonte.net
Prove Yourself

Recomendação de livros (CSS e Javascript)

Recommended Posts

Olá!

Preciso da ajuda de vocês para comprar um bom livro de JavaScript e outro de CSS. Quero um livro bem didático, que explique bem as coisas e não um livro que apenas jogue exemplos, como encontramos frequentemente em livros de tecnologia.

Toda recomendação será bem-vinda :)

Outra coisa, não me digam que existe muita informação na internet. Isso eu sei! Quero um livro para ter uma referência bibliográfica...

Alguns livros que encontrei pesquisando... só não sei se são bons:

Javascript

Javascript - o Guia Definitivo - David Flanagan

CSS

DESVENDANDO OS RECURSOS DO CSS - APRENDA PASSO A PASSO A CRIAR FOLHAS DE ESTILOS - Miyagusku, Renata Hiromi Minami
Treinamento Prático em CSS - GUILHERME SOMERA
CSS (Folhas de Estilos) - Dicas & Truques - MARCELO DA SILVA MACEDO

Obrigado, abraços!

Compartilhar este post

Link para o post
Compartilhar em outros sites

So Ive spent the last two days googling and searching the forums as well as reading the Ext docs and I havent been able to find an answer to my question. I realize this is probably something easy that Ive overlooked so if someone can point me to the proper place in the docs or elsewhere to read I would appreciate it.

Heres what Im looking to do....

Im developing an application that will contain quite a few Javascript objects. Each of these objects may or may not be needed when the application runs dependent on what options the user chooses. Id like to be able to load a javascript and/or css file as a reaction to a user choice and then run the object in the javascript file.

I imagine this is possible, I just cant seem to find the solution. Pointers on where to look are greatly appreciated.

Thanks
Andy

Compartilhar este post

Link para o post

Hi all,

Ive got some time on my hands, and I thought Id step back into the freelance world to build up a portfolio. I havent freelanced in quite a few years, and as such dont have any relevant work available for display in a portfolio. Because of my lack of portfolio, Im willing to offer my services at a discounted rate.

Im currently offering these services:

- HTML, CSS, and JavaScript including PSD to HTML conversion
- Custom PHP-based development

Please contact me with your project and budget available, and well make this beneficial for both of us

Compartilhar este post

Link para o post

Crie uma conta ou entre para comentar

Você precisar ser um membro para fazer um comentário

Criar uma conta

Crie uma nova conta em nossa comunidade. É fácil!

Crie uma nova conta

Entrar

Já tem uma conta? Faça o login.

Entrar Agora

• Criar Novo...